Att marknadsföra sig som företagare och att få ut sina erbjudanden blir allt mer viktigt i samhället. Det är också viktigt att annan viktig information kommuniceras ut till samhällets invånare. Här följer en del information kring nyheter inom kommunikation.

Nyhetsbrev blir allt mer populära

Att skapa intressanta och roliga nyhetsbrev har blivit allt mer populärt. Genom https://rule.se/nyhetsbrev/ kan man använda enkla mallar och sedan sända nyhetsbreven direkt via mail till de grupper man önskar. Du behöver inte kunna kodning eller något annat för att få ihop ett snyggt och informativt nyhetsbrev som passar i alla sammanhang.

Populärt med digital post när postutdelningen förändras

I samband med att postgången förändras och posten kommer allt mer sällan blir den digitala posten allt mer populär. Där är det mindre risk att meddelanden kommer bort och dessutom levereras de med en gång. Det finns även beslut på att höja portot och varje enskilt brev som kräver frimärke kommer till 2022 kosta 13 kronor. Den digitala posten är gratis att skicka och det innebär att både företagare och privatpersoner kan spara en hel del pengar. Dessutom sliter den digitala posten inte på miljön. Det går inte åt några papper, man slipper kuvert, och det går inte heller åt några drivmedel till transport.

Enklare att slippa och rensa bort reklam online

Reklam kan vara önskvärt hos vissa personer, men inte hos andra. Det är inte olagligt att stoppa reklam i någons brevlåda, men online är det däremot inte tillåtet att skicka reklam hur som helst. När det gäller till exempel e-post krävs det att en användare aktivt tackat ja till att få reklam, i annat fall är den olaglig att skicka. Hos Hallå Konsument kan man läsa mer om vad som krävs för att få skicka reklam digitalt, och också om hur man kan minska risken att få reklamen. Nyhetsbrev och annan reklam digitalt är dock bara att klicka bort genom borttagningsknappen så försvinner det.

När det gäller fysisk reklam måste den kastas på återvinningen och det kan bli en hel del reklam varje vecka. Det går inte bara att trycka på en knapp så den försvinner. Att sätta upp en ”ej reklam”-skylt på brevlådan kan fungera, men alla reklambärare bryr sig inte om den. Då kan det vara läge att anmäla saken.