Nästan alla människor i Sverige konsumerar nyheter varje dag. I takt med att samhället har blivit allt mer digitaliserat och uppkopplat har det blivit lättare och lättare att konsumera nyheter. Faktum är att utvecklingen gått så snabbt framåt att det numera är fler som läser nyheterna online än i tidningen. Den tekniska utvecklingen har också gjort det lättare än någonsin att ta din marknadsföring till nästa nivå genom digitala undersökningar och webbformulär. Att använda de senaste metoderna garanterar att din nyhetssajt förblir konkurrenskraftig och hänger med i den snabba utvecklingen.

Designa dina egna webbformulär enkelt

Till din hjälp har du Ungapped som erbjuder användarvänliga verktyg för att skapa enkäter, e-postmarknadsföring, undersökningar och webbformulär som tusentals användare är nöjda med. Fördelen med att använda plattformen för att skapa webbformulär är att du kan välja mellan färdiga mallar eller designa egna. Det gör att du kan anpassa designen mer exakt efter målgruppen och efter vilken typ av frågor som ställs. Ju mer tilltalande webbformuläret är desto större är sannolikheten att fler deltar och svarar på frågorna. För att spara tid behöver du inte nödvändigtvis designa ett webbformulär från grunden, utan du kan använda färdiga mallar och anpassa dem efter den stil du vill ha.

En rad nyttiga funktioner ingår för webbformulär och några av dessa är:

  • Anonyma svar.
  • Betygsblock.
  • Bilder i enkäten.
  • ”Dra och släpp”-redigering.
  • Förifyllda fält.
  • Mallar med färdiga frågor.
  • Villkorsfrågor.

När du är klar är nästa steg att skicka ut webbformulären till de personer som du vill ska svara på frågorna. Du kan även använda en plugin som Ungapped erbjuder för att publicera webbformuläret på din webbplats. Svaren på frågorna sammanställs och presenteras sedan på ett överskådligt sätt i plattformen. På så sätt kan du enkelt analysera och jämföra resultat över tid.

3 skäl till att genomföra digitala undersökningar

Ett av de främsta skälen till att överväga digitala undersökningar framför traditionella är att de minskar kostnaderna avsevärt. Du slipper spendera pengar på papper, färg, tryck, porto eller dyra telefonräkningar.

Förutom det ekonomiska skälet är det:

  • Tidseffektivt – Digitala undersökningar sparar massor av tid och energi som kan användas på din kärnverksamhet istället. Du får mer tid över till att skapa en bättre undersökning och analysera svaren.
  • Bekvämlighet – Det råder ingen tvekan om att det är mer bekvämt att genomföra undersökningar digitalt jämfört med traditionella metoder. Deltagarna behöver bara en dator eller annan enhet med internetuppkoppling och behöver inte lämna sitt hem. Detta kan i sin tur öka engagemanget och svarsfrekvensen.
  • Flexibilitet – Tack vare moderna plattformar som Ungapped är det oerhört flexibelt att skräddarsy undersökningar för målgruppen, alltifrån vilka frågor som ställs till designen kan med några klick enkelt ändras.